Usługi agencji SEO – realne zyski dla Twojej firmy

Kampani SEO - poznaj pełną ofertę.

Firmy lub właściciele portali internetowych, którzy pragną, by dotrzeć do wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania, mogą to osiągnąć na przynajmniej 3 sposoby. Pierwszy – nie zalecany – to podjęcie działań samodzielnie. Nie posiadając kwalifikacji w problematyce SEO i nie monitorując na bieżąco informacji o zmianach w algorytmie Google, ciężko działać dobrze i – co najistotniejsze – skutecznie. Druga droga to zatrudnienie na etat specjalisty SEO, lecz nie każda firma może sobie na to pozwolić powodu braku budżetu. Trzecie wyjście to nawiązanie współpracy z agencją SEO. Budżet skierowany na takie działania można dostosować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Zaletą współpracy z agencją SEO jest to, że oprócz specjalistów od SEO w pracują tam również eksperci od kampanii Google Ads, projektowania graficznego, programowania czy content marketingu służący rzeczową pomocą w tych kwestiach.

Firma SEO – transparentność jej działań to podstawa

Polskich agencji SEO jest wiele. Czym kierować się podczas szukania podmiotu, która podniesie naszą widoczność w SERP? Radzimy postawić na firmę, która istnieje na rynku od kilku lat. Liczba agencji SEO, ale również tych reklamowych i kreatywnych, z każdym rokiem się zwiększa, co nie zawsze niesie za sobą wysoką jakość usług. Wybierając firmę, która działa od około dekady, można mieć pewność, że posiada ona spore doświadczenie i może bez przeszkód zaprezentować szerokie portfolio swoich uprzednich prac. Agencje SEO często na swoich stronach posiadają sekcję z prezentacją tzw. „kejsów”. Przed sygnowaniem umowy należy przeczytać opisy takich przypadków, aby samemu sprawdzić, jakich wyników można się spodziewać po agencji, a także to dla jakich branż pracowała i jakie problemy udało jej się rozwikłać. Rzetelna agencja SEO to taka, której praca jest przejrzysta: zawiadamia o planach prac na zbliżające się miesiące, jak również dostarcza raporty z ukończonych działań i ich efekty.

Inna zasadnicza kwestia to personalizacja oferty i dostosowanie zakresu działań do profilu działalności, którą prowadzi klient agencji. Jeżeli agencja SEO na pytanie ofertowe odpisuje w ciągu kwadransa, a oferta wygląda jak gotowy szablon, powinien to być sygnał alarmowy. Po wysłaniu zapytania przedstawiciel doświadczonej agencji SEO kontaktuje się z potencjalnym klientem, by dopytać o dokładniejsze dane o firmie, konieczne do utworzenia dla niej indywidualnej oferty. To dane, których nie da się odnaleźć samodzielnie w sieci, jak przykładowo informacja o prowadzonych dotąd działaniach SEO czy o ważnych dla klienta towarach lub usługach, które zamierza wypromować.

Jaki model rozliczeń z agencją SEO wybrać?

Przezornie warto podejść do firm SEO, które proponują współpracę z zapłatą za wypracowany efekt. W takim systemie opłata odbywa się wtedy, gdy frazy kluczowe dotrą na wynegocjowane w umowie pozycje w SERP (np. wejdą do Top3 czy też pierwszej strony wyników). To w dalszym ciągu całkiem popularny model rozliczeń, lecz niesie ze sobą znaczne niebezpieczeństwo – można wszak uzyskać natychmiastowy efekt naruszając reguły ustalone przez Google. Codziennie aktualizowany algorytm dodatkowo nie ułatwia dotrzymania obietnic złożonych zleceniodawcy, dlatego sumienna firma SEO nigdy nie zapewnia osiągnięcia konkretnych efektów. Co do ceny za usługi agencji SEO, to rzadko bywa ona stała – z reguły w pierwszych miesiącach po zawarciu kontraktu konieczne jest zaangażowanie pokaźniejszego budżetu, by wykonać dokładny audyt SEO, a w następnej kolejności wprowadzać w życie wszelkie wyliczone w nim zalecenia. W kolejnych miesiącach współpracy, gdy witryna klienta zostanie już zoptymalizowana, wydatki na prace są o wiele niższe.

Siedziba firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]