Audyt SEO – pierwszy krok do wysokich pozycji w wyszukiwarce

Dowiedz się więcej o audycie sklepu na seo4.net.

Według internetowego wydania Słownika Języka Polskiego PWN audyt to sprawdzenie spółki, firmy lub przedsiębiorstwa pod kątem rozmaitych czynników, między innymi organizacyjnych i finansowych, a także analiza perspektyw przyszłego rozwoju. Co, mając na uwadze zacytowaną definicję, oznacza zatem audyt SEO? Jest to gruntowna analiza strony www, sprawdzająca różne jej aspekty, jak szybkość ładowania się strony, kod strony, strukturę nagłówków, meta opisy i tytuły i wiele innych elementów. Nie licząc samego wykazania nieprawidłowości oraz błędów, w rzetelnym audycie SEO muszą być zamieszczone także wytyczne odnośnie rozwiązania wykrytych problemów.

Audyt SEO analizuje stronę internetową pod kątem zawartości strony, dostępności, zgodności ze normami W3C, jak również bezbłędności kodu. Poza tym sprawdzane jest także, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek. W uproszczeniu, audyt SEO zleca się agencji, żeby wskazała ona wszystkie błędy na stronie oraz – co najważniejsze – zaleciła działania, które pozwolą je naprawić.

Znaki, że należy zlecić audyt SEO

Online znajduje się sporo stron oraz narzędzi, dzięki którym natychmiast i za darmo wykonuje się audyt SEO witryny. Zalety tej opcji? Cena i szybkość. Argumenty przeciw? Jest ich mnóstwo. Darmowe narzędzia czy też okrojone dema z niewielką liczbą funkcji, nie są doskonałe. Jeżeli już odnotują jakieś błędy na stronie, to z reguły nie wszystkie. Dużo problemów (między innymi w kodzie) dostrzec można tylko w trakcie analizy przeprowadzonej przez człowieka, a nie algorytm.

Na płatny audyt SEO realizowany przez agencję trzeba zaczekać zazwyczaj od kilkunastu dni do mniej więcej miesiąca. Czas na dostarczenie raportu powinien zostać wskazany w umowie zawartej z firmą, która podjęła się jego sporządzenia. Taki audyt pozwoli wykryć wszelkie istotne problemy występujące na stronie. Jeśli strona była utworzona na platformie pokroju Magento czy Shoper bądź na darmowym szablonie, to rzeczy do naprawienia może być wiele. Kiedy strona wolno się ładuje, a na istotne dla klienta frazy wyświetla się daleko poza pierwszą dziesiątką wyników wyszukiwania, to również są to sygnały, iż zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu będzie odpowiednim rozwiązaniem.

Audyt SEO – co wykaże, jeżeli będzie zrealizowany starannie

Dobrze wykonany audyt SEO może odkryć mnóstwo błędów strony, m.in:

  • brak albo źle wykonane połączenie z narzędziami Google (przykładowo Google Search Console),
  • przyczyny niskiej widoczności witryny na frazy kluczowe,
  • faktyczna ilość zaindeksowanych podstron,
  • problemy z dostępnością strony dla botów wyszukiwarek,
  • poprawność kodu witryny,
  • poprawność w strukturze nagłówków,
  • niska jakość zawartości strony,
  • nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
  • brak tytułów i opisów meta,
  • błędy strony w wersji na komórki, takie jak nieprawidłowe wyświetlanie się różnych obrazów,
  • brak lub niekompletna wizytówka Google Moja Firma,
  • wolne ładowanie się strony w wersji desktopowej i mobilnej

.

Siedziba firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]