Rodzaje pozycjonowania

Dowiedz się, jak zamówić pozycjonowanie stron www.

Funkcjonują 3 kluczowe sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie Long Tail, innymi słowy na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie okresowe.

Pozycjonowanie Lokalne

W takim pozycjonowaniu najważniejsze jest dołączenie do słowa kluczowego nazwy wybranej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym bierze się pod uwagę przeważnie:
– dzielnicę (np. “sklep odzieżowy Bałuty”)
– miejscowość (“saksofonista Kraków”)
– kraj (“akademia muzyczna Polska”)
Pozycjonowanie lokalne doskonale sprawdzi się w działaniach dla podmiotów lokalnych, które kierują swoje produkty tylko do osób przebywających na konkretnym obszarze. Ten sposób pozycjonowania jest przydatna również wówczas, gdy firma ma niewiele finansów na promocję i nie może konkurować na słowa kluczowe bez dopasowania lokalnego, przykładowo zamiast “nauka gry na gitarze“, to “nauka gry na gitarze Kraków”.

Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)

Dalszy typ pozycjonowania to słuszne i przetestowane wyjście dla właścicieli firm dysponujących niskim budżetem na reklamę. Za sprawą poprawnego dobrania fraz, nie tylko uda się wejść w niszę związaną z daną branżą, ale również koszty reklamy w Google Adwords ulegną dużej redukcji. Pozycjonowanie Long Tail oznacza również znacznie mniejszą konkurencję. Istotne jest też to, że rośnie tendencja do wpisywania skonkretyzowanych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– obuwie sportowe Nike Air Max białe sklep online,
– golarka Philips S1310/04 srebrna,
– smartfon Huawei P20 niebieski.
Pozycjonowanie na długi ogon jest ogromnie ważne szczególnie dla sklepów internetowych. Za pomocą tego rodzaju fraz, sklepy posiadające w swoim asortymencie nader szeroką ofertę artykułów mogą efektywniej zdobywać wysokie pozycje w Google.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe odgrywa specyficzną funkcję przed cyklicznymi albo jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Zielone Świątki, Światowe Dni Młodzieży czy Dzień Matki. Ten wariant pozycjonowania jest bardzo efektywny, jeśli popularna w danym czasie fraza zostanie znaleziona i wykorzystana odpowiednio wcześniej. Z reguły pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w branży gastronomicznej i turystycznej. W większości wypadków należy zainicjować je na osiem do dziesięciu tygodni przed ważnym wydarzeniem, aby Google zdążyło na czas zaindeksować nową czy też zmienioną treść witryny internetowej.

Siedziba firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]