Potrzebujesz szczegółowych wiadomości o PBN? Doskonale trafiłeś! Zajrzyj tu.
Żeby odbiorca odkrył twoją działalność musisz nie tylko posiadać firmową stronę www, ale również zatroszczyć się o jej widoczność na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego bardzo ważna jest zawartość strony oraz to czy cyklicznie pojawiają się na niej nowe fachowe i przydatne dla potencjalnego klienta informacje. Lecz nie wolno też pomijać tzw. link buildingu, innymi słowy zdobywania linków zewnętrznych prowadzących do strony. Jedną z metod link buildingu jest korzystanie z PBN-ów – prywatnych sieci portali.
PBN – proste pozyskiwanie dużej liczby zróżnicowanych linków
PBNy są prywatne, bo są budowane a następnie kierowane przez jeden podmiot (zazwyczaj przez firmę SEO bądź większą agencję marketingową), który dba o jakość udostępnianych tam tekstów. Prywatne sieci serwisów są zazwyczaj stosowane jako część szerszej strategii marketingowej, co jest bardzo ważne, gdyż najlepsze rezultaty ich użycia daje się zauważyć w stosunku do stron, które zostały odpowiednio zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz zawartości. Prywatne sieci serwisów nie tylko dają możliwość wygenerowania sporej liczby linków przychodzących do witryny, ale także na ich dywersyfikację, co jest pozytywnie oceniane przez wyszukiwarki. Za wadę PBNów można uznać niestety to, że ich stworzenie to spory koszt, a później konieczne jest przeznaczenie niemałej ilości godzin na zachowanie ich w odpowiedniej jakości.
Jak zastosować PBN? Proponujemy publikacje z linkiem kanonicznym oraz wizytówki NAP
Prywatne sieci serwisów doskonale sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, gdyż można za ich pośrednictwem publikować artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to NAP? To w zasadzie każda publikacja online, gdzie widoczne są kluczowe dane kontaktowe firmy – jej adres e-mail bądź telefon, adres oraz nazwa. Na przykład NAP-em jest wizytówka Google Moja Firma, ale jest nim także wpis w internetowym rejestrze biznesowym, strona w mediach społecznościowych czy artykuł, pod którym podano firmowe dane kontaktowe.
Następna skuteczna metoda korzystania z potencjału PBNów to artykuły z canonicalem. To republikacja wartościowych artykułów z podaniem linku do oryginalnej treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tym przypadku roboty wyszukiwarek z reguły oceniają wyżej jakość pierwotnego wpisu, gdyż natrafianie na odnośniki do niego na rozmaitych stronach zewnętrznych postrzegają jako dowód, iż pod wskazanym adresem kanonicznym znajdują się godne uwagi, przydatne informacje. Artykuły z linkiem kanonicznym są najefektywniejsze przy tekstach z sektora YMYL (Your Money Your Life), gdzie ważne jest pozyskanie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych związanych zwłaszcza z inwestycjami, medycyną oraz bieżącymi informacjami, doradztwem prawnym.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO