Zdrowa żywność – o sokach z kiszonej kapusty i kiszonego buraka

Sprawdź, gdzie zamówić sok z kiszonego buraka, wejdź na https://bit.ly/2We0hGJ.

Z kiszonek korzysta się w polskiej kuchni od stuleci. Od paru lat jednakże raz za razem wymienia się również ogromne właściwości zdrowotne soków z kwaszonych warzyw, głównie z kapusty i buraków. To wręcz tzw. superfood, który coraz częściej widoczny jest na półkach marketów w sekcjach ze zdrową żywnością.

Sok z kiszonej kapusty – duże ilości minerałów oraz witamin

Bodaj każdy z nas w dzieciństwie pił sok z kapusty kiszonej. Nasze babcie samodzielnie kwasiły kapustę na bazie przekazywanych w rodzinie przepisów, a po zjedzeniu całej kapusty częstokroć dawały swoim wnusiom szklankę z sokiem, wyjaśniając, że napój jest niesłychanie zdrowy, chociaż bardzo cierpki. I miały rację! Sok z kapusty kiszonej to znakomite źródło witamin! Zawiera on ogromne ilości witamin z grupy B, E, C oraz A, a także liczne minerały, jak np. miedź, żelazo i potas. Wielu ludzi miewa problem z przywyknięciem do kwaśnego smaku tego soku, ale powinnyśmy sięgać po niego regularnie, dlatego że wypłukuje toksyny z organizmu, redukuje poziom choresterolu, działa on bakterio- i grzybobójczo, eliminuje toksyny z organizmu i ma dobry wpływ na pracę jelit, a przez to może wspomagać proces odchudzania. W szczególności natomiast pomaga uzupełnić niedostatek kwasu askorbinowego, dzięki czemu wzmacnia odporność organizmu i chroni przed częstymi przeziębieniami. Z uwagi na znajdujące się w nim żelazo sok z kapusty kiszonej podaje się także osobom cierpiącym na anemię. Rzecz jasna, nawet tak zdrowego soku nie warto nadużywać – zaleca się pić mniej więcej 250 ml soku na dzień.

Sok z kiszonego buraka ma właściwości przeciwzapalne, antyseptyczne oraz antyoksydacyjne

Sok z kiszonych buraków jest drugim lubianym sokiem, który stosujemy od zawsze do gotowania, a który pijemy też jako zdrową przekąskę. W jego składzie znajdziemy wiele witamin i ma własności antyoksydacyjne, antyseptyczne i przeciwzapalne. Sok ten podnosi ogólną odporność organizmu: dobrze wpływa na przemianę materii, wyostrza koncentrację, a przy tym obniża ciśnienie. Mimo że buraki wyróżniają się sporą zawartością cukru, to sok z kiszonego buraka nie ma wysokiego indeksu glikemicznego i mogą go pić diabetycy. Nie rekomenduje się jednakże jego konsumpcji kobietom w ciąży i karmiącym piersią, jak również osobom borykającym się z reumatyzmem bądź schorzeniami nerek.

Jeżeli nie masz czasu, by przygotowywać soki z kiszonych warzyw na własną rękę, możesz zakupić je w ulubionym sklepie albo założyć na nie zamówienie przez internet na stronie producenta. Pamiętaj jednakże, iż tego typu soki powinno się składować w niewysokich temperaturach.

Jeśli nie masz czasu, by przygotować sok z kiszonych warzyw samodzielnie, możesz zakupić je w ulubionym sklepie bądź zamówić większą ilość bezpośrednio na stronie producenta. Pamiętaj jednak, że takie soki należy przechowywać w warunkach chłodniczych.

Siedziba firmy:
"ARTMAN" spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k.
Niedomicka 47
33-132 Niedomice

Mob.: +48 669 997 776
E-mail: [email protected]